Tuesday, August 12, 2008

sajak seluar dalam

sudah habis kau lucutkan semua?
sekarang, apa lagi?
dari helai yang mana mahu kau londehkan pula?

aku tak punya apa-apa
yang mampu membuatkan kau senang
kata-kata juga tak akan beramah
pada batang tubuh ini
tak ada lagi benangg yang mampu aku jahitkan
semuanya dulu kau yang bakar

dan kini
hanya tinggal seluar dalam aku saja
helai terakhir
dipersilakan kepada kau untuk melondehkannya
juga

dan, bila kemaluanku tak lagi berselindung
tubuh telanjang ini
akan menerajang perasaan kau
menyelak semua kisah-kisah lama
yang kau simpan dalam-dalam

bila matahari terpacak
dan kemaluanku menegang
kau sepatutnya faham dengan isyaratnya;

aku tak lagi percaya pada kau
dan dalam bogel yang kau sengajakan ini
akan hadir laknat paling besar untuk kau

protes aku adalah dosa
dan lagak kau belum tentu meraih simpati
Tuhan

12 julai 2008

No comments: