Thursday, May 31, 2007

ruang apung otak kosong

[i]
di ruang yang sebu
aku terkenang
pada kasih yang selalu sampai

dan pabila
otak tidak diisi
penuh dengan najis syaitan

memancut-mancut darah hitam dari kepala yang putus
bercerai dari badan

khayal aku biasa
terapung
di alam yang tiada mula
atau akhir

kosong otak
bius akal
hangguk

bodoh!

[ii]
di ruang yang ada - terbiar
aku sepi
dihurung
makhluk-makhluk bersayap
mahu merobek dada dan tembok fikirku

“kau akan dihumban ke lembah kehancuran!”

aku pilih untuk tidak mengikut kata itu
lawan

aku mahu mengisi
benak akal yang terapung
biar disuluh dengan cahaya
cerah – bertapak kemudiannya

satu lagi soal menanti
bagaimana dengan keliling ku?

kali ini
pilihan bukan lagi ditangan aku
semua di atas pilihan mereka sendiri

31 may 2007 - 1.00pm - petaling jaya

No comments: